Assalamualaikum dan Selamat Datang ke Blog Saya

Blog ini diadakan khas untuk penulis berkongsi idea, pendapat dan kepakaran untuk pembaca semua. Diharap blog ini bermanfaat kepada semua khususnya kepada pelajar dan tidak lupa juga kepada sesiapa yang ingin mendapat info yang berkaitan.

Ingin berkongsi info? bole emailkan ke hasnah@ump.edu.my. Saya merasa bangga kerana dapat berkongsi ilmu yang Allah berikan kepada saya untuk dikongsi dengan orang lain. Saya cuma berharap mereka yang membacanya turut sama mendoakan agar saya sentiasa sihat dan tidak berhenti meneruskan usaha menyampaikan ilmu kepada mereka yang memerlukan.




Tuesday 28 October 2014

Bicara Insan: Bicara Tentang Manusia

Oh my God, aku tak glamer rupanya......


Salam sayang kepada pembaca blog saya semua, maaf sebab lama tak update blog ni disebabkan banyak komitmen kerjaya dan keluarga. Sejak akhir-akhir ni rasa happy sangat sebab kawan2 lama masa sekolah rendah dapat bertemu dan berhubung semula dengan adanya facebook, wassup, twitter dan sebagainya. Siap buat group wassup member2 sekolah rendah lagi....apa lagi masing-masing pakat tayanglah keluarga masing-masing, ada yang anak 3, 4, 5, 6, 7, 8....tapi yang sedihnya ada antara sahabat-sahabatku yang sudah meninggal dunia di usia yang muda...Alfatihah untuk yang dah pergi...

Berbalik kepada group wassup sekolah tadi, masing-masing menguploadkan gambar selfie yang terkini...waduuh memang ramai yang sudah berubah. Kalau di masa bangku sekolah kawanku kurus keding, sekarang sudah jadi bulat semangkuk, botak pun ada, apatah lagi buncit...haaaaa korang dah berubah lah...aku..?

Kisah seterusnya masing-masing membongkarkan kerjaya masing-masing...wahhhh korang bukan calang-calang orang sekarang ya...kalau masa sekolah dulu koranglah yang suka kacau orang, buat bising, curi pemadam, bergurau sampai patah kerusi, ponteng sekolah sekali sekala, tak siap kerja sekolah dan macam-macam hallah...tapi sekarang member-member aku jadi orang besar, kenamaan, vip pun ado, engineer, businesman, businesswoman, manager Petronas, manager sana sini huiyoooo...aku bawah sket dari diaorang semua...pensyarah....

Setelah lama berkenal-kenalan semula, maka ada lah kawan tu simpan banyak2 gambar masa sekolah..hahaha gambar zaman ni memang tak bley belah semua kaku depan kamera dengan wajah yang kudus suci muci.....nak tergelak aku tengok.. muka aku la...macam nak telan kamera....lalu setiap orang pun menyebut haa tu Ella kan, itu awiey kan, yang duduk tu zarihan kan, yang dok line tengah tu fauziah kan...haaa yang kecik2 tu tengku kan...yang putih tu mat kan...yang rambut belah tengah tu rozi kan...tu yang depan sekali kurus-kurus tu nazli kan...begitulah mereka setiap orang dengan nama kawan-kawan.....huhuuu aku? aku? hahaaa tak de orang tag apa-apa nama pun...hari berlalu dan berlalu boleh dikataka berminggu-minggu mereka dok mengomen gambar sekolah tu...asyik tanya si nazli tu kat mana sekarang, so roziana pulak kat mana ya..bla bla bla bla....selepas itu aku melihat saja bait-bait wassup group sekolah aku bertanya khabar antara satu sama lain....jauh di sudut hati aku agak terasa betapa kawan-kawan dah lupa kan aku ke, sebab tak de sorang pun yang tanya aku yang mana atau eh...sapa yang berdiri dok tengah ni????/ tak ada langsung....sedih sangat...aku tau aku bukanlah budak yang comel, budak biasa2 pun tidak...aku adalah insan kerdil yang orang terlepas pandang sahaja....dipendekkan cerita..yaa aku tak glamer...tak apa aku tak kisah pun...sebab hidup ini bukan untuk cari glamer tapi hidup untuk memberi manfaat kepada orang lain....




No comments:

Post a Comment