Assalamualaikum dan Selamat Datang ke Blog Saya

Blog ini diadakan khas untuk penulis berkongsi idea, pendapat dan kepakaran untuk pembaca semua. Diharap blog ini bermanfaat kepada semua khususnya kepada pelajar dan tidak lupa juga kepada sesiapa yang ingin mendapat info yang berkaitan.

Ingin berkongsi info? bole emailkan ke hasnah@ump.edu.my. Saya merasa bangga kerana dapat berkongsi ilmu yang Allah berikan kepada saya untuk dikongsi dengan orang lain. Saya cuma berharap mereka yang membacanya turut sama mendoakan agar saya sentiasa sihat dan tidak berhenti meneruskan usaha menyampaikan ilmu kepada mereka yang memerlukan.




Monday 10 July 2017

SET KITO JANGE PECOH




Negara kita negara Malaysia
Ada pelbagai bangsa, pelbagai agama
Warna kulit pun berbeza
Ada cerah ada gelap
Namun itu bukanlah alasan
Untuk kita berpecah belah
Set Kito Jange Pecoh


Negara kita ada banyak negeri
Kelantan, Terengganu, Johor, Pahang dan lain-lain lagi
Kita bercakap berbeza dialek
Namun itu bukanlah alasan
Set Kito Jange Pecoh 

Negara kita negara demokratik
Ada banyak parti ada banyak ideologi
Siapa pun yang memerintah
Set Kito Jange Pecoh


Orang Malaysia suka bola
Kelantan vs Johor, Selangor vs Perak, Pahang vs Kedah
Walaupun anda penyokong kelab bola
Walaupun anda penyokong tegar
Set Kito Jange Pecoh


Walaupun anda  jauh di kutub utara
Ada juga di negara Selatan
Bertebaran di negara orang
Set Kito Jange Pecoh






No comments:

Post a Comment