Assalamualaikum dan Selamat Datang ke Blog Saya

Blog ini diadakan khas untuk penulis berkongsi idea, pendapat dan kepakaran untuk pembaca semua. Diharap blog ini bermanfaat kepada semua khususnya kepada pelajar dan tidak lupa juga kepada sesiapa yang ingin mendapat info yang berkaitan.

Ingin berkongsi info? bole emailkan ke hasnah@ump.edu.my. Saya merasa bangga kerana dapat berkongsi ilmu yang Allah berikan kepada saya untuk dikongsi dengan orang lain. Saya cuma berharap mereka yang membacanya turut sama mendoakan agar saya sentiasa sihat dan tidak berhenti meneruskan usaha menyampaikan ilmu kepada mereka yang memerlukan.




Thursday 3 August 2017

ANDA NAK NAMPAK CANTIK? NI PETUANYA...

Assalamualaikum.....

Kepada pembaca blog saya terutamanya kaum perempuan ni saya nak share petua kalau kita nak cantik. Sebenarnya kan..semua perempuan ini ada kecantikan dia yang tersendiri cuma kecantikan itu tidak terserlah disebabkan oleh kita tidak pandai untuk jaga muka kita. Ni saya nak bercakap tentang kecantikan kulit ya bukan kecantikan dalaman. Kecantikan dalaman tu nanti kita cerita lain ya. Ok berbalik pada kecantikan kulit tadi. Kita orang perempuan ni sememangnya cantik saya dah cakap awal2 tadi...saya ulang kita ni cantik sebenarnyaaa...tetapi adakah kita tahu jika kita pakailah foundation sampai 2 inci, bedak 1 inci sekalipun kecantikan kita itu tidak akan terserlah. nak tau kenapa? sebabnya muka atau kulit kita tidak bersih. Macamana nak pastikan kulit kita itu bersih? Kulit kita akan nampak tidak bersih bila ada tompok2 hitam, kusam, gelap, tidak sekata serta adanya parut2 jerawat dan sebagainya. Jadi bagaimana nak jadikan kulit kita bersih? ni petuanya ya..ambil telur putih dari sebiji telur dan perah satu sudu besar lemon kacau dan sapu pada muka setiap pagi dan malam sekurang2nya 3 kali seminggu.. kena konsisten sehinggalah kulit betul2 bersih dan jika dah bersih boleh kurangkan kepada 2 kali seminggu atau sekali seminggu. Haaaaa bila kulit dah bersih kita pakai bedak ke, foundation ke...akan nampak cantikkkkk...bila dah cantik, pakai tudung apa pun lagiiiii cantikkk...betul tak? Apalagi jommm try petua ni...selamat mencuba...opsss selain dapat membersihkan kulit, petua ni juga akan menolong mengecilkan pori2 atau lobang2 yang terbuka luas kat muka tu....

No comments:

Post a Comment