Assalamualaikum dan Selamat Datang ke Blog Saya

Blog ini diadakan khas untuk penulis berkongsi idea, pendapat dan kepakaran untuk pembaca semua. Diharap blog ini bermanfaat kepada semua khususnya kepada pelajar dan tidak lupa juga kepada sesiapa yang ingin mendapat info yang berkaitan.

Ingin berkongsi info? bole emailkan ke hasnah@ump.edu.my. Saya merasa bangga kerana dapat berkongsi ilmu yang Allah berikan kepada saya untuk dikongsi dengan orang lain. Saya cuma berharap mereka yang membacanya turut sama mendoakan agar saya sentiasa sihat dan tidak berhenti meneruskan usaha menyampaikan ilmu kepada mereka yang memerlukan.




Thursday 3 August 2017

Review Skincare Paling Awesome, Best..



Assalamualaikum kepada semua pembaca blog saya....


Di sini saya nak berkongsi antara skincare yang pernah saya cuba dari sejak saya remaja sehingga kini saya sudah berkeluarga dan sudah berumur 40++... Antara skincare yang saya dah cuba adalah:


1. BML
2. Citra Ayu
3. Aura Maya
4. Tabita
5. Safi Rania
6. Dnars
7. Dbella
8. Sabun Alrazi
9. Nour Ain
10. Cetaphil (cleanser utk kulit berminyak)
11. Felisa
12. Reenas
13. OLynn
14. Nurraysa
15. As Beauty
16. SF Beauty
17. Secretleaf
18. Marykay
19. Skincare Sharklee (Nutriwhite)
20. SKII
21. Charms
22. Secantik Molly
23. Aqua International
24. TAII


Itulah antara jenama skincare yang pernah saya cuba dan untuk makluman sebenarnya skincare ini bergantung kepada skin masing-masing, tidak semestinya kalau ia bagus dekat orang lain  bagus untuk skin kita. tidak ya...kadang-kadang orang lain guna tak sesuai tetapi ia sesuai dengan kulit kita. Jadi setelah mencuba setiap skincare di atas, kali pertama saya mendapat pujian kulit saya cantik dan glowing adalah Aura Maya. Satu masa Aura Maya telah diberhentikan keluarannya, jadi saya tidak lagi menggunakan Aura Maya. Kulit saya kembali menjadi biasa2 sahaja selepas tidak lagi menggunakan Aura Maya. Akhirnya saya cuba lagi dan semua skincare tersebut tidak memberikan impak yang saya inginkan. Akhirnya saya temui juga skincare yang benar2 membaiki semula kulit saya yang dah rosak akibat selalu bertukar skincare..jangan amalkan ya bertukar2 skincare ni rosak kulit muka. Suatu masa saya semacam dah frust sebab dah byk skincare yang dicuba tetapi satu pun tidak memberikan result yang diinginkan akhirnya saya cuba juga maybe untuk kali terakhir lepas ni malas dah nak layan. So saya memberanikan diri dengan mencuba TAII. Dalam masa seminggu sahaja saya terkejut dengan perubahan yang saya alami yang mana dari kulit yang kusam, gelap, ada tompok2 gelap, kulit tidak sekata, kembali cerah dan berseri...kulit semakin bersih dari sehari ke sehari.. saya tunjukkan di bawah skincare TAII...sapa nak cuba boleh la sangat highly recommended..

 

No comments:

Post a Comment