Assalamualaikum dan Selamat Datang ke Blog Saya

Blog ini diadakan khas untuk penulis berkongsi idea, pendapat dan kepakaran untuk pembaca semua. Diharap blog ini bermanfaat kepada semua khususnya kepada pelajar dan tidak lupa juga kepada sesiapa yang ingin mendapat info yang berkaitan.

Ingin berkongsi info? bole emailkan ke hasnah@ump.edu.my. Saya merasa bangga kerana dapat berkongsi ilmu yang Allah berikan kepada saya untuk dikongsi dengan orang lain. Saya cuma berharap mereka yang membacanya turut sama mendoakan agar saya sentiasa sihat dan tidak berhenti meneruskan usaha menyampaikan ilmu kepada mereka yang memerlukan.




Thursday 30 May 2013

Jika kita......

Seandainya kita pernah makan nasi tanpa lauk, jika kita pernah pakai baju yang bertampal, jika kita pernah hidup susah, janganlah kita sesalkan. Ini kerana tidak semua orang berpeluang untuk mendapat pengalaman tersebut. Mungkin kalau tidak disebabkan kesusahan tersebut kita tidak akan berjaya seperti hari ini.


1 comment:

  1. Setuju dengan pandangan Hasnah Hussiin.

    Derita itulah mengajar manusia menjadi insan. Tanpa derita, manusia takkan bertemu nikmat semangkuk lauk yang lazat dan sehelai baju yang sempurna.

    Betul... Betul... Betul...
    Setuju sangat. Derita itu adalah anugerah yang tak perlu disesalkan.

    ReplyDelete