Assalamualaikum dan Selamat Datang ke Blog Saya

Blog ini diadakan khas untuk penulis berkongsi idea, pendapat dan kepakaran untuk pembaca semua. Diharap blog ini bermanfaat kepada semua khususnya kepada pelajar dan tidak lupa juga kepada sesiapa yang ingin mendapat info yang berkaitan.

Ingin berkongsi info? bole emailkan ke hasnah@ump.edu.my. Saya merasa bangga kerana dapat berkongsi ilmu yang Allah berikan kepada saya untuk dikongsi dengan orang lain. Saya cuma berharap mereka yang membacanya turut sama mendoakan agar saya sentiasa sihat dan tidak berhenti meneruskan usaha menyampaikan ilmu kepada mereka yang memerlukan.




Monday 5 October 2015

Wahai Pelajar-pelajarku





Wahai Pelajarku…
Janganlah kau lupa
jasa dan pengorban ibubapamu
mencari rezeki untuk sesuap nasi dan perbelanjaan hidupmu


Wahai Pelajarku…
Janganlah kau lupa tanggungjawabmu beriman kepada Tuhanmu…
Allah….
kerana Dia yang menciptkan kamu dan memberi nikmat kepadamu
Setiap saat, setiap waktu bermohonlah
bermunajatlah pada Dia yang SATU



Wahai Pelajarku…
Janganlah kau leka dengan cinta dan cereka
yang sengaja direka
dan kau sendiri yang mencari
kelak merana diri



Wahai Pelajarku…
Janganlah kau leka dengan smartphone
sehingga kau lupa ibu bapa
sehingga kau lupa pukul berapa
sehingga kau lupa untuk membaca


Wahai Pelajarku…
Jangan kau lupa
esok akan ditanya
apa yang telah kau perbuat semasa di dunia

No comments:

Post a Comment